Zalety spożywania mięsa

W obecnych czasach coraz większą wagę przykładamy do zdrowego sposoby odzywania się. Wynika
to z większej świadomości ludzi na temat swojego zdrowia i wpływu jedzenie jakie spożywamy na
nasz organizm. Coraz większa grupa ludzi decyduje się także zmienić swój sposób odżywania i
zrezygnować z jedzenia części potraw ze względu na dbanie o swoją figurę. Sama moda na pewnego
rodzaju diety zmienia się także coraz szybciej i w sposób coraz bardziej diametralny. Jeszcze
niedawno szał robiła dieta ściśle wegetariańska bądź nawet wegańska. Coraz więcej ludzi
nawoływało, aby w swojej diecie wykluczyć zupełnie spożywanie mięsa. W chwili obecnej od takiego
poglądu zaczyna się już odchodzić. W tym artykule chciałabym pokazać, że mięso jest niezbędnym
składnikiem diety człowieka i trudno zastąpić jego walory odżywcze innymi składnikami diety.
Podstawowym składnikiem jaki dostarcza nam spożywanie mięsa jest białko. Żadna roślina nie
zawiera jego takiej ilości jak mięso, a także przede wszystkim mięso zawiera najłatwiej dla człowieka
przyswajalną formę białka. Jest to niezbędny dla człowieka materiał budulcowy z czego nasz
organizm produkuje swoje własne białka. Żelazo jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem
skłaniającym nas do spożywania mięsa. Jego największa ilość znajduje się w mięsie wołowym i
cielęcym. Najwięcej mięsa zawierającego duże ilości żelaza jeść powinny dzieci w okresie rozwoju,
kobiety w ciąży, a także kobiety podczas miesiączki. Do kolejnego bardzo ważnego składnika mięsa
zaliczyć można cynk. Największą jego ilość znaleźć możemy w mięsie wołowym, a także wszelkiego
rodzaju rybach. Najważniejszymi jednak składnikami mięsa, które trudno przejąć z innych potraw są
witaminy z grupy B. Witamina B1 zawarta w największej ilości w mięsie wieprzowym odpowiedzialna
jest za prawidłową przemianę węglowodanów oraz prawidłową pracę układu nerwowego.
Zapotrzebowanie na nią wzrasta wraz ze spożywaniem alkoholu, kawy czy paleniem papierosów.
Witamina B2 w największej ilości znajdująca się w mięsie cielęcym odpowiada także za układ
nerwowy. Witamina PP, której najwięcej zawiera mięso z piersi z kurczaka odpowiedzialna jest za
prawidłowe funkcjonowanie mózgu, także układu nerwowego, a także za tworzenie przez organizm
niektórych hormonów. Witamina B12 natomiast jest niezbędna w procesie tworzenia i wzrostu
wszystkich komórek organizmu człowieka. Wraz z kwasem foliowym uczestniczy w procesie
tworzenia DNA oraz przemianie węglowodanowej i tłuszczowej. Także podsumowując korzyści jakie
niesie za sobą spożywanie mięsa warto urozmaicić o nie swoją codzienną dietę. [więcej w: przepisy z makaronem, przepisy kulinarne, potrawy makaronowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)